Звіт з семінару робила Вікторія Гумецька (рекомендую зафолловіть її), яка поїхала на конференцію замість мене, за що їй велике спасибі. Окреме спасибі компанії Promodo за запрошення на конференцію SMM.ua. А тепер звіт.
SMM.UA 2013: жодних котиків, тільки хардкор!
В цьому році команда SMM.UA зустрічала учасників конференції в глянсовому залі готелю «Русь» рано вранці 27 вересня, чашкою гарячої кави, смачним круасаном і доброзичливими усмішками. Опинитися в такій теплій атмосфері було невимовно приємно, особливо, після довгої дороги і прогулянки по холодному ранковому Києву ?
В 9 ранку почалася активна реєстрація учасників, які до 10-ти вже вирушили в перший зал для привітального слова Олександра Колба, директора компанії Promodo.
Вся конференція була поділена на 2 потоки, чого я дуже не люблю, так як мимоволі щось цікаве та пропустиш. Але зараз я хочу ознайомити вас з деякими тезами тих доповідей, які мені все ж пощастило прослухати.
«What makes a good integrated campain — what means integrated»
Магс Vosshall (Regenbogen AG)
— У центрі – ідея. Все інше – лише засоби і можливості її втілити.
— Ідея вибирає можливості її реалізації (ТВ, онлайн та інші види медіа платформ). Спочатку важливо визначитися з тим, що ви хочете створити. Потім придумуйте, як ви це зробите. Слухайте, залучайте.
— При реалізації будь-якої ідеї важливий комплексний підхід.
— Для реалізації ідеї нам наданий величезний вибір платформ. І всі вони взаємопов’язані.
— Якщо у вас з’явилася ідея, для початку ретельно перевірте її. Складіть список, наприклад, з 30 питань, які запевнять вас в тому, що ідея правильна і придатна до втілення. Одним з питань повинен бути наступний: «чи Можу я розповісти про цю ідею моїй мамі?»
— Процес комунікації стає все швидше. Акселерація присутній у всьому. Пам’ятайте, що сьогодні – це вже вчора.
Що цікаво: Марк почав свою доповідь у досить незвичайний, але дуже доречний спосіб: він зняв на відео і тут же опублікував все це в соціальних мережах ?
«How do they make digital in Europe»
Salvatore Russomano (Jung von Matt)
— Традиційні підходи реклами вже не працюють, у глядачів підсвідомо стоять «фільтри» (бігборди, листівки та інше не сприймаються як щось цінне).
— Повідомлення інформаційного характеру вже не достатньо. Потрібно змушувати людей відчувати, встановлювати зв’язок, надихати, винагороджувати, збуджувати цікавість. Створюйте WOW-ефект.
У 2011 році було створено відео, яке дійсно несло в собі цей WOW-ефект. Творці цього відео — Jung von Matt, компанія, де працює Сальваторе.
— Запорука хорошої ідеї – залучити аудиторію і допомогти кожному відчути себе зіркою.
— Компанія Сальваторе придумала новий формат файлу, який не роздруковується — .WWF. Все, що неможливе – можливо. Не потрібно нічого боятися, а потрібно просто почати. Перший «share» може стати початком легенди.
«Звільніть крісло! Miami Ad School. Інженери поп-культури»
Rohan Fernandes і Костянтин Ляхів (Miami Ad School Europe)
— Покоління digital-native, молоді фахівці, які виросли на терені Digital, мають всі шанси зайняти місце «професіоналів-старичків».
— В SMM поки рятує тільки самоосвіта.
Чим примітна Miami Ad School: проектна робота в команді; мікс культур, бачень, руйнування стереотипів; креативні і морально стійкі фахівці; комплексна підготовка за різними напрямками – від копірайтингу до навичок обробки фото/відео.
«What SMM can learn from Buddhist monks?»
Erhan Ali Yilmaz ( Bang&Bond )
— Завжди залишайтеся в ролі новачка. В SMM все міняється занадто швидко, щоб вважати себе профі.
— Зберігайте мовчання, але не залишайтеся осторонь. Слухайте. Ваша активність — в умінні слухати.SMM – це постійна комунікація.
— Не уникайте рутинної роботи. Вона призводить до осяяння/народженню ідеї і, отже, успішної маркетингової кампанії.
— Вибирайте простоту. Цей світ і так технічно дуже складний.
Що цікаво: Ерхан запам’ятався своїм самим, мабуть, незвичайним виступом. Разом з доповідачем ми намагалися зрозуміти (хоча швидше відчути), що таке SMM з точки зору буддистського ченця, визначити його основні, які були вміло представлені в паралелі з філософією буддизму. Ми медитували, намагалися певний час ні про що не думати, малювали сидить поруч чоловік, розливали воду, сміялися й обговорювали найнесподіваніші речі ?
«Тенденції розвитку телебачення в соціальних мережах»
Олександра Винокурова ( Телеканал НТН)
— ТБ передбачає односторонню зв’язок з користувачем, а соціальні мережі – міст для комунікації глядача і виробника.
— Соціальні мережі використовуються як фідбек для телеканалу.
«Нові тренди в Social Media»
Дамір Халілов ( GreenPR )
Тренди SMM:
1) ОК стають повноцінною SMM-майданчиком.
— Особливості ОК: це висока, дуже активна аудиторія.
— Однокласники – це синонім Інтернету для аудиторії соцмережі.
— Набагато менше параметрів таргетування.
— Високий CTR.
2) Популяризація Pinterest.
— Ідеальний для тематичних проектів.
— Pinterest дає трафік на зовнішні сайти більше, ніж Twitter і YouTube разом узяті.
— Аудиторія Pinterest — жінки з дуже хорошим рівнем доходу.
3) В2В активно приходить в соціальні мережі (реклама, поліграфія, IT, освіта).
4) LinkedIn.
— Ключова майданчик для В2В.
— Працюємо з малими числами.
— В LinkedIn співтовариства хоч і маленькі, але з «чистою» ЦА.
5) Розмиваються відмінності між аудиторіями в ВК і Facebook.
6) Пізнавальний контент змінює розважальний. У клоунів не купують.
Контент у вигляді mind maps, workshops, экспертныхобзоров, рад, інфографіка, відео.
7) Розвивається ринок SMM-фахівців.
Що цікаво: Доповідь Даміра Халілова був дуже чекаємо. Зал був переповнений слухачами. Цікавий і дуже корисний доповідь переріс у активне обговорення, в якому взяли участь всі бажаючі розпитати спікера про хвилюючі їх питання.
«Instagram для бізнесу. Кейси»
Світлана Іваннікова (Риба Тут)
— Instagram сьогодні – це 150 мільйонів користувачів, 1,2 мільярда «лайків» у день. Сервісу знадобилося 2 роки, щоб набрати 100 млн. користувачів. Це абсолютний рекорд серед соціальних мереж.
— Формат вмісту в Insatgram – це майбутнє соціальних медіа.
У сервісі вже зареєстровано понад 50% всіх брендів. Аккаунт бренду Starbucks – приклад для наслідування.
— Місія бренду в Instagram – анонсувати важливі новини, попереджати про спеціальні акції і події, стимулювати створення контенту, спілкуватися з користувачами, знімати відео. Перші кроки – створення та оформлення аккаунта, інтеграція з іншими соціальними мережами.
— Хештег – ключовий елемент соцмережі, індикатор, замінює пошук. Тому його використання дуже важливо.
— Instagram — один з найбільш швидкозростаючих сервісів (за можливостями)
«Як стати популярним? Кейси»
Сергій Дідковський (Ашманов і партнери Україна)
— Хочете «лайків»? Поставте «лайк» першими.
— Створення контенту – найскладніше. Він повинен виділятися, відрізнятися, інакше вас ніхто не запам’ятає.
— Ведіть себе природно. Бути добрим з усіма, випрошувати «лайки» неможливо і не потрібно. Не бійтеся негативу.
«Поведінковий таргетинг»
Євгена Клюєва (ВКонтакте)
— Українську аудиторію у ВКонтакте становлять 17 млн користувачів. Серед найбільших і найбільш відвідуваних сайтів Уанету ВК займає друге місце (після Google).
— Аудиторія до 18 років ВКонтакте становить всього 9%.
— Дуже розвинена система таргетингу.
— Реклама з оплатою за переходи і покази. В користуванні — 5 видів оголошень.
— Найкраще відгукуються на рекламу підлітки до 18 років і люди старше 30. Чим старша аудиторія — тим вона дорожча.
— Поведінковий таргетинг грунтується на наступних даних: поточна активність користувача (в яких спільнотах, які інтереси вказані, які сайти відвідує, що лайкает, що репостит, що коментує) + враховується активність на всіх зовнішніх сайтах, де встановлені віджети ВК.
Чим ще запам’яталася конференція крім відмінних доповідей:
— Високий рівень організації та проведення конференції. В процесі не помітила жодної заминки з технікою. Комфортні зали та зони відпочинку.
— Іноземні доповідачі, які ділилися своїми практиками та цінним для нас досвідом.
— Прекрасний модератор першого залу – Артур Оруджалієв.
— Пізнавально-розважальна виставка компаній.
— Конкурси на креативність в коридорі.
— Відсутність торішнього пухнастого гостя. (Так, котики нині не в моді!)
— Відеоігри на приставках «з далекого детсва», тетріси, солодка вата, цукерки, апельсини, чудові червоні сумки «з привітом від Санти» — все це створило чудову атмосферу для спілкування, навчання та відмінного настрою на подальшу роботу!
*У статті використані фотографії Promodo_Events, Vik Bogdanov, INTERSOG.