Історія морського контейнера

Оригінал статті за посиланням: https://www.0432.ua/list/232604

Оптимальний варіант перевезень на далекі відстані (морський контейнер) в сучасному вигляді з’явився далеко не відразу. Століттями при транспортуванні використовувалися традиційні види тари (короба, бочки і т. д.) — і постійно вдосконалювалися. Історія морських контейнерів почалася задовго до першої офіційної реєстрації тарного місця під назвою «контейнер».

Історія виникнення морських контейнерів

В середині 18 століття російські купці зробили першу спробу оптимізувати вантажоперевезення товарів. Вже тоді транспортування по воді вважалася самою низьковитратної — і в плані часу, і в плані енергоресурсів (особливо вниз по річці). Важливою перевагою був і великий обсяг товарів-жоден наземний вид транспорту не міг забезпечити таких партій, як навіть невелике судно.

Залишалося істотне питання-універсальна тара, надійна і зручна, яку легко складувати, переміщати і зберігати. Російський купець Лавров в 1845 р почав перевозити товари у великих коробах, які економили місце і доставляли вантажі в цілості. Пізніше і інші представники купецтва ввели у себе нововведення, оцінивши всі його переваги.

Перші зразки

Вперше контейнер, максимально нагадує сучасний, був створений в 1917 р американським інженером під ім’ям Benjamin Franklin Fitch. Після перших експериментальних перевірок було запущено виробництво і виготовлена партія зразків в 200 одиниць. До 1931 р розробником були зроблені кілька модифікацій початкового зразка: різних розмірів (17 і 20 футів) і з вантажопідйомністю 13,5 і 22,5 т. для 30-х років це була величезна вантажопідйомність — максимальна маса палет з вантажем не перевищувала 3 або 5 т.

У 1930 р. нью-йоркська компанія Moore McCormack Lines ввела в обіг ще одну тарну одиницю, що копіює Сучасний контейнер — так званий Cargo Van (вантажний фургон). Він мав вигляд сталевого ящика з герметично закриваються дверима. Його було легко переміщати і завантажувати на причіп, а коробкам і мішкам він забезпечував максимальне збереження.

Обидва зразки так і не вийшли в широке виробництво. Первісна причина-відсутність пристосувань для кріплення, через що як і раніше витрачалася маса часу при мультимодальних перевезеннях. Пізніше вибухнула американська депресія, і на час контейнери були забуті.

Друга спроба

Післявоєнні роки дали черговий поштовх-історія виникнення морських контейнерів продовжилася в 1948 р американські військові розробники створили модифікацію, максимально наближену по конструкції до сучасного зразка: зі сталевого каркаса і листа, з герметичними дверима і замками по всіх кутах. Це робило контейнер зручною транспортною одиницею. Проте, і ця модель не прижилася-тепер через малий обсяг, тому що довжина тарної одиниці становила всього третину від довжини сучасного контейнера.

Внесок Датських розробників

У 1951 р.в рамках презентації, проведеної у відповідь на зрослі потреби транспортних компаній, був виставлений новий зразок контейнера. Технологія була моментально перейнята компаніями Sea Land і Grace Line, які згодом удосконалили модель і налагодили серійне виробництво.

Хто такий Малколм Маклін

Однак морський контейнер міг би так і залишитися незатребуваною розробкою, яких тисячі, якби не американський підприємець Малколм Маклін. Його по праву називають батьком контейнерних перевезень.

Все почалося в 50-і роки, коли вже був створений контейнер в сучасному вигляді. Однак для втілення ідеї Малколм Маклін не просто придумав схему — він ще втілив її в життя. Для цього він розробив:

  • Судно-контейнеровоз.
  • Автомобільний контейнерний майданчик.

Маючи на руках оборотні кошти у вигляді автотранспортної та судноплавної компаній, Маклін оптимізував перевезення, скоротивши транспортування по суші і збільшивши морські шляхи. Це дало можливість знизити митні збори і транспортні витрати, виграти час і, таким чином, залучити нових клієнтів.

Слідом за американським підприємцем контейнерні перевезення перейняли багато великих компаній, і сьогодні саме вони використовуються для доставки великих партій товарів — як в міжміському, так і в міжнародному масштабі.

Глобалізація та стандартизація перевезень

Перше бюро стандартизації контейнерів було створено ще в 1933 р.завдяки основним типорозмірам, використовуваним при розробці різних моделей, тарні одиниці легко перевантажуються і кріпляться на будь-якому виді транспорту.

Перше бюро стандартизації контейнерів було створено ще в 1933 р.завдяки основним типорозмірам, використовуваним при розробці різних моделей, тарні одиниці легко перевантажуються і кріпляться на будь-якому виді транспорту: морському, залізничному, автомобільному.

Протягом більш ніж півстоліття, що пройшов з випуску першого зразка сучасного контейнера, цей вид тари був модифікований з метою пристосування перевезення різних вантажів. Були створені:

  • танк-контейнери;
  • рефрижераторні, спеціалізовані, модульні контейнери;
  • камери шокової заморозки;
  • флексі-танки.

Проте, всі модифікації мають каркас стандартного зразка, відповідний типорозмірам контейнера в 20, 40, 45 футів звичайної або нестандартної висоти.

Переваги контейнерних перевезень

Вся історія контейнерних перевезень-свідчення того, що для великих партій товарів це ідеальний вид транспортування. Адже він забезпечує:

  • збереження-контейнер можна опломбувати;
  • універсальність-контейнерні перевезення можуть здійснюватися будь-яким видом транспорту: морським, повітряним, автомобільним, залізничним;
  • економічність-такий вид тари знижує трудові і тимчасові витрати на навантаження-вивантаження при мультимодальних перевезеннях;
  • безпека-завдяки продуманій конструкції спеціалізованих контейнерів можливе транспортування сипучих і рідких продуктів, причому не тільки харчових.

Будь-контейнер зберігає міцність навіть в уживаному стані. Для початківців бізнесменів більше підійде варіант оренди у надійного постачальника (наприклад, компанія » контейнери України» containers.ua) — на вигідних умовах і з гарантією.