Аудит сайту сторонніми компаніями

423

У свій час я робив аудити сайтів сам, і знаю близько 50 типових помилок внутрішнього SEO, які зустрічаються через 5 хвилин після перегляду сайту та вихідного коду. Якщо сайт уважно аналізувати ще годину, то можна знайти ще більш 150 помилок, причому я кажу не про кількість однотипних помилок на різних сторінках, а про зовсім різних типи, які зустрічаються на великій кількості сайтів рунета. На жаль, чи на щастя. Нажаль за неписьменності розробників, на щастя для оптимізаторів — їсти то всім треба).

Але іноді око замилюється і дуже цікаво стороннє думка, причому навіть кількох різних людей. Одні це роблять на автоматі, інші на напівавтоматі, треті повністю вручну. Автоматизація потрібна для базових речей, а от людський підхід потрібно під кожен сайт індивідуально.

Після спілкування з колегами з siteexpertise.ru ми вирішили зробити аудит купонного сайту одного з вебмайстрів нашого секретного чату з партнерами admitad і показати вам його результати.

Отже, поїхали з аудиту — структура

В цілому все логічно по структурі. Цікавіше всього подивитися юзабіліті і конверсію. З юзабіліті ми і почнемо). Немає завдання спалити сайт, навіть є завдання його не спалити, тому пробіжимося по помилок і де це можливо, викладемо скріншоти. Приготуйтеся, помилок багато, пост буде довгий.

Юзабіліті — зручність користування сайтом

Від нього залежить, чи буде користувачам комфортно знаходитися на сайті, виникне у них бажання повернутися або зробити замовлення, відправити посилання друзям або сторінку додати в обране. Юзабіліті залежить від якості інтерфейсу, структури матеріалів, розділів і підрозділів, наявності зрозумілих людині URL та інших важливих деталей.

Рекомендації по юзабіліті

У сайту xxx.ru немає копірайту в підвалі. Вам слід додати його в наступному форматі: © xxx, 2014.

Треба зробити — не завадить)

Використовується занадто дрібний шрифт, необхідно це виправити. Оптимальним розміром шрифту вважається розмір в 14-18 пікселів (12-14 пунктів).

На замітку

Пункт меню xxx.ru, який вибраний користувачем, не виділяється і залишається активним посиланням. Необхідно виділяти поточний пункт меню і робити його неактивній посиланням.

Згоден

На внутрішніх сторінках xxx.ru відсутня панель навігації за принципом «Хлібні крихти». Необхідно додати її на сторінки веб-ресурсу. Відсутність даної навігаційної панелі припустиме лише на кореневих сторінках розділів за умови, що в основному меню поточний пункт виділений.

А що я йому казав — хлібні крихти обов’язково потрібні. Втім, він вже зробив, відразу після отримання звіту.

На сайті xxx.ru анотацій до матеріалів немає. Рекомендується робити анотації до матеріалів розміром 150-250 символів.

Тут мається на увазі анотацій до купонах. Не те щоб я згоден на 200%, але недарма групонники роблять приємні анотації.

Між полями форми занадто багато вільного простору. Рекомендується зменшити відступи між полями.

Аудит сайту сторонніми компаніями

Згоден, треба дискус поставити.

Інформація про значеннях, допустимих при заповненні форми xxx.ru відсутня. Необхідно додати таку інформацію.

Аудит сайту сторонніми компаніями

Пояснення! Будь-яка форма, що вимагає заповнення, зустрічається користувачем негативно, так як вона стоїть на шляху до досягнення його мети – замовлення товару, розміщення оголошення чи повідомлення, скачування файлу і так далі. Необхідно робити форми максимально зручними для заповнення, щоб звести цей негатив до мінімуму.

На сайті xxx.ru для оформлення посилань використовується декілька різних кольорів. Бажано дотримуватися одного кольору при оформленні посилань.

Згоден…

На сторінках сайту xxx.ru виявлені посилання без підкреслення. Бажано завжди використовувати посилання з підкресленням.

Спірний момент, але, швидше за все, погоджуся.

Пояснення. Посилання необхідно підкреслювати (за даними Вікіпедії), щоб виділити їх із загальної маси контенту і дати зрозуміти користувачеві, що цей елемент є інтерактивним, а не статичним. До того ж посилання з різним підкресленням зазвичай по-різному реагують на натискання. Наприклад, посилання, підкреслені суцільною лінією, ведуть на іншу сторінку, а посилання, підкреслені пунктиром, оновлюють інформацію на поточній сторінці.

При наведенні курсору на посилання додається або вилучається підкреслення. Замість цього рекомендується виділяти анкор (текст посилання) за допомогою зміни фону посилання або її кольору.

Згоден на всі 100!

Пояснення! Посилання при наведенні курсору обов’язково повинні підсвічуватися. Якщо реакції на подібне дія не відбувається, користувач може вирішити, що посилання неробоча або неактивна. Рекомендується змінювати відтінок шрифту, рамки навколо або підсвічування фону. Бажаний колір підсвічування активних посилань – оранжевий або червоний.

На xxx.ru підсвічуються не всі кнопки при наведенні на них. Необхідно підсвічувати посилання при наведенні на них курсором.

Згоден

Пояснення! Як і інші елементи на сторінці сайту, кнопки обов’язково повинні взаємодіяти з користувачем. В тому числі це стосується реакції на наведення курсору. Прийнято, що кнопки при наведенні на неї курсора повинна підсвічуватися або незначно змінювати фон (він міняє відтінок, освітлюється).
У стандартних елементах управління дана функція передбачена з самого початку. Необхідно передбачати графічне представлення всіх станів, коли на сторінці використовуються стилізовані елементи управління. Для кнопок на сайті – це стан спокою, наведення курсору, натиснутий і неактивний стан. Коли користувач навів курсор на кнопку і не відбулося жодної реакції, він може подумати, що кнопка неробоча.

На внутрішніх сторінках сайту xxx.ru відсутні посилання на головну сторінку в меню або «хлібні крихти». Навіть якщо ця посилання присутня в логотипі, рекомендується в меню «хлібні крихти» починати шлях зі посилання на головну сторінку.

Спірно, але логотип є на всіх сторінках і веде на морду.

Пункт меню «Про проект» рекомендується перемістити в кінець списку головного меню, оскільки саме там його будуть в першу чергу шукати користувачі сайту xxx.ru.

Згоден, вже перемістили.

Пояснення! Розділ «Про компанію» повинен містити коротку історію компанії, що включає рік заснування, інформацію про основні послуги, досягнення і переваги компанії. Також на сторінці повинні бути присутніми фотографії основних осіб (директора, менеджерів, фахівців і т. д.). По можливості рекомендується додавати фотографії офісу або виробничих приміщень компанії.

На своїх сторінках xxx.ru присутній випадаюче меню. По можливості, сторінки сайту не повинні містити випадаючих меню. Це ускладнює перегляд у деяких браузерах і на мобільних пристроях.

Спірно, але в цілому справедливо.

Пояснення. Під випадаючим меню мається на увазі наявність у меню прихованих елементів, які з’являються при натисканні чи наведенні курсору на певний пункт меню, що має підрозділи. Таке рішення може здаватися більш привабливим і сучасним, однак у ряду користувачів може викликати проблеми з навігацією по сайту. Найчастіше випадаюче меню реалізується за допомогою java-скриптів, з-за чого пошуковий робот не може «пройти» по пунктах меню, в результаті погіршується індексація сайту. Також java-скрипти можуть не відпрацьовуватися деякими мобільними браузерами, внаслідок чого навігація по сайту для користувачів затруднена або зовсім неможлива. З цих причин не рекомендується використовувати випадаюче меню. Замість нього можна використовувати додаткове бічне меню і в ньому розташовувати всі посилання на підрозділи.

На сайті xxx.ru відсутній розділ FAQ. Рекомендується створити розділ з відповідями на всі питання, що цікавлять користувача, пов’язані з роботою на сайті. Це позитивно позначиться на розвитку сайту.

Спірно, але по більшій частині справедливо.

Пояснення. FAQ, або F. A. Q. (англ. Frequently Asked Questions), – часто задаються користувачами питання. Зазвичай являє собою розділ на сайті, у якому зібрані найбільш актуальні для відвідувачів сайту питання, пов’язані з діяльністю проекту.
Підтримка даного розділу в актуальному стані дозволяє відвідувачам сайту, у яких виникають проблеми з яким-небудь інструментом сайту, безболісно вирішувати їх без стороннього втручання з допомогою даного розділу.

На цьому начебто все з юзабіліті, там були ще шорсткості, але на мій погляд вони не критичні… Переходимо до внутрішньої оптимізації.

Внутрішня оптимізація

Внутрішня оптимізація — це робота над поліпшенням внутрішніх параметрів сайту, його змісту.

Включає в себе перевірку структури розділів і підрозділів, розміщених на сайті статей і матеріалів, коригування та скорочення форм, які повинен заповнювати користувач, виправлення тегів і URL-адрес.

Всі ці, здавалося б, незначні параметри істотно впливають на враження від сайту і навіть на лояльність пошукових систем.

На сторінках категорій присутні вступні тексти, що порушують принципи пошукової оптимізації. Необхідно відредагувати всі тексти, дотримуючись правил та керуючись інструкціями.

Погоджуся — тексти на сторінках категорій у сайту гівно!!! Треба правити.

Примітка. Оптимізовані тексти, що містять просувні ключові слова на сторінках категорій, позитивно впливають на просування сторінки категорії розділу або по ключових запитах. Це повинні бути невеликого обсягу тексту з коротким описом змісту категорії. Вони не повинні відволікати і заважати користувачеві. Найбільш підходящий розмір вступного тексту – від 500 до 1000 знаків (в залежності від тематики, розміру шрифту, кількості ключових слів і дизайну сайту).

Швидкість роботи головної сторінки xxx.ru нижче допустимої норми (за даними Google PageSpeed — 63 одиниць із 100). Вам потрібно прискорити обробку сторінок на стороні клієнта. Список необхідних рекомендацій доступні за посиланням http://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?url=xxx.ru

Дааа, є привід програмісту задуматися про отримання люлей за кривою код))))

Примітка. Швидкість завантаження – це відрізок часу, який проходить між відправленням запиту й одержанням відповіді від сервера. Даний параметр розглядається пошуковими системами як один з факторів ранжирування сайту.

Перелік факторів, які безпосередньо впливають на швидкість завантаження сторінок:

  • Оптимізація html-коду. Всі css і JavaScript повинні знаходитися в окремих файлах
  • Кешування сторінки та її елементів. Даний інструмент повинен бути активований і налаштований.AJAX-запити також рекомендується використовувати кешування.
  • Редирект HTTP 301 і 302. По можливості рекомендується не використовувати. Спрайт. При використанні великої кількості графічних елементів настійно рекомендується використовувати спрайт.
  • Зображення. Не рекомендується використовувати на сторінках сайту велику кількість зображень.
  • Хостинг. Необхідно звернути увагу на швидкість відгуку сайту, швидкість роботи каналу зв’язку і частоту недоступності сайту (якщо такі випадки були зафіксовані).

Вихідний код xxx.ru містить помилки — 32. Це негативно позначиться на швидкості завантаження сторінок і може призвести до збоїв верстки сайту, що, в свою чергу, призведе до зниження довіри з боку пошукових систем. Для перевірки сайту на правильність html коду рекомендується використовувати сервіс Валідатор: http://validator.w3.org/check?uri=xxx.ru. Як правило, більшість помилок повторюється і на внутрішніх сторінках, тому має сенс вносити коригування, починаючи з головної сторінки сайту.

У Яндекса код теж не сильно валідний, тому пропустимо, але запам’ятаємо)

Деякі мета-теги Title, прописані на Вашому сайті, занадто довгі і містять багато зайвих фраз. Використовуйте не більше 70 символів для тегів Title, так як пошукові системи відображають обмежена кількість знаків в пошуковій видачі (SERP). Нижче наведені проблемні сторінки і приклад правильного використання даного мета-тега для них.

На xxx.ru виявлені занадто короткі мета-теги Title. Теги повинні містити назву сторінки та доповнюватися ключовими фразами, які релевантні змісту сторінки. Ключові слова в тезі сприяють просуванню, так як це один з основних факторів пошукового ранжування.

Це вічна проблема і ідеальних тайтлов не буває… Я б рекомендував щотижня запускати аналізатор тайтлов і проганяти їх за певним алгоритмом. Де-то «помилки» припустимі, а де-то немає. Винних карати, щоб надалі не було бажання тайтлах халявити, бо це безкоштовний пошуковий НЧ трафік, який дуже добре конвертится.

Примітка. Мета-тег Title – один з основних елементів внутрішньої оптимізації, він відображає головний заголовок сторінки (назва сторінки, титул) і є важливим чинником при ранжуванні сайту пошуковими системами.

Мета-тег Title повинен відображати основний зміст сторінки. Рекомендується використовувати унікальний заголовок для кожної сторінки сайту. Уникайте переспама ключовими словами (перерахування слів з метою охоплення безлічі запитів одночасно), використовуйте тільки самі основні ключові фрази, які будуть відображати суть сторінки.

Використовуйте інформативні і привабливі заголовки з метою підвищення CTR (кількість переходів від загального числа показів сайту в пошуковій видачі). Іншими словами, чим цікавіше і змістовніше назва сторінки, тим більшу кількість разів користувачі перейдуть на нього.

Знайдені сторінки, на яких відсутні мета-теги Description. Для формування якісних, привабливих описів сторінок пошукової видачі слід додати мета-теги Description. Вони повинні бути унікальними для кожної конкретної сторінки і бути обсягом від 70 до 200 символів.

Аналогічно з тайтлами — коли їх пишуть «лише б зробити», половину витрачених на внутрішнє SEO грошей можна викинути даремно. А про скількох незароблених грошей можна забути, хоча можна було б заробити… Такі справи.

Примітка. Мета-тег Description призначений для відображення короткого опису вмісту сторінки. Значення цього тега пошукова система використовує як опис вмісту сторінки в пошуковій видачі. Якщо не заповнити цей тег, пошуковик для опису вмісту сторінки візьме якийсь ділянку з її тексту, що може бути небажаним. Вміст мета-тегу Description не впливає на ранжирування сторінок, але правильно складений, цей тег може підвищити кількість кліків по посиланню з пошукової видачі. Ви можете займати більш низьку позицію порівняно з конкурентами, однак якщо у них опис сторінки менш привабливе, значна кількість користувачів перейде по Вашому посиланню.

З-за занадто довгих мета-тегів Description може страждати інформативність опису сторінки, які користувач бачить у фрагментах (сниппет – ділянку тексту, який відображається в пошуковій видачі). Довжина короткого опису у різних пошукових систем різниться, 130 символів – максимум в Google. Весь текст, що виходить за межі 130 символів ховається, внаслідок чого сенс опису може загубитися або навіть змінитися на протилежний.
Відсутність мета-тега Description призводить до того, що для формування опису сторінок у видачі пошукові системи використовують якийсь ділянку тексту сторінки. Такий варіант небажаний, так як в результаті цього описом сторінки може стати, наприклад, вміст підвалу сайту.
Пошукові системи не схвалюють спам в мета-тегах і можуть накласти на сайт санкції. Під пошуковим спамом мається на увазі просте перерахування ключових слів, не оформлених легко читаються пропозиції.

На xxx.ru не використовуються наскрізні посилання. Необхідно використовувати наскрізну посилання з анкором «Безкоштовні купони», що веде на головну сторінку. HTML-код рекомендованої наскрізний посилання:
Безкоштовні купони Розмістіть зазначений код на всіх сторінках сайту xxx.ru.

А ось це бабуся надвоє сказала. Є думки як за, так і проти. Треба буде поекспериментувати. Але чомусь авторам аудиту мені хочеться вірити, в тому числі після прочитання пояснення.

Пояснення. Наскрізна посилання – це посилання, присутні на всіх сторінках сайту, немов прошивающая весь сайт наскрізь. Таке посилання є необхідним для збільшення ваги головної сторінки сайту. Всі сторінки, на яких є наскрізна посилання на головну, передають головній сторінці частину своєї ваги. Для анкора наскрізний посилання використовується ключове слово, щоб підвищити ймовірність видачі головної сторінки по цьому ключовому слову. Не слід використовувати в анкорі доменне ім’я або слова на кшталт «початок» або «На головну», оскільки такі анкор нецікаві для просування головної сторінки.

Дата Expires для головної повинна відрізнятися від поточної не більше ніж на 5 днів, для розділу – не більше ніж на 2 тижні, для товарів/послуг/статей – не більше ніж на 1 місяць.
Для того, щоб додати заголовок Expires, необхідно інтегрувати в шаблон header наступну частину коду (до визначення висновків):

для головної сторінки — header(‘Expires:’ . gmdate(‘D, d M Y H:i:s’, time() + mt_rand(2000, 432000)) . ‘GMT’);
для сторінки розділу — header(‘Expires:’ . gmdate(‘D, d M Y H:i:s’, time() + mt_rand(8000, 864000)) . ‘GMT’);

для сторінки товару/послуги/новини — header(‘Expires:’ . gmdate(‘D, d M Y H:i:s’, time() + mt_rand(12000, 1728000)) . ‘GMT’);

А ось це вже дуже цікаво, чув краєм вуха про таке, але бачу в перший раз. Дуже цікаво багато де поекспериментувати на цю тему…

Аудит сайту сторонніми компаніями

По заголовку Expires пошукові роботи можуть зрозуміти, коли їм необхідно зайти на сторінку і перевірити, наскільки вона оновилася за час свого існування.

Аудит сайту сторонніми компаніями

Пояснення. Необхідно стежити, щоб дата в заголовках Expires, з одного боку, не була прострочена, а з іншого, якщо сторінки чи розділи найближчим часом не будуть оновлюватися, – не була відсунута на більш тривалий проміжок часу. Такий підхід дозволить не витрачати і так обмежений час пошукових роботів на обхід сторінок, на яких нічого не змінилося, і сконцентрувати їх увагу на оновлених розділах і сторінках.

На сайті xxx.ru виявлені посилання, які вказують на неіснуючі або видалені сторінки. Всі «биті» посилання необхідно видалити або відредагувати, щоб вони вказували на існуючі сторінки.

Улюблена помилка розробників, які жодного разу не пили пиво з SEO оптимізаторами. Все і так всім зрозуміло, навіть Google не любить биті посилання… А вони все одно пачками знаходяться на сайтах.

Пояснення. Биті посилання – це посилання на неіснуючі або видалені сторінки. Сторінки сайту, пов’язані між собою «працюючими» посиланнями, покращують навігацію по сайту. Коли посилання «биті», вони погіршують навігацію і ускладнюють індексацію вашого сайту пошуковими роботами. Рекомендується стежити за перелінковкою сайту і своєчасно видаляти або редагувати биті посилання.

Заголовок Last-Modified відсутня. Рекомендується на xxx.ru вказувати значення даного заголовка в наступних часових проміжках: для головної — термін не більше 5 днів до поточної дати, для розділу – не більше 2 тижнів, для сторінок товарів/статей – не більше 30 днів.

Для того, щоб додати заголовок Last-Modified, необхідно інтегрувати в шаблон header наступну частину коду (до визначення висновків):

для головної сторінки — header(‘Last-Modified:’ . gmdate(‘D, d M Y H:i:s’, time() — mt_rand(2000, 432000)) . ‘GMT’);
для сторінки розділу — header(‘Last-Modified:’ . gmdate(‘D, d M Y H:i:s’, time() — mt_rand(8000, 864000)) . ‘GMT’);

для сторінок товарів/послуг/новин — header(‘Last-Modified:’ . gmdate(‘D, d M Y H:i:s’, time() — mt_rand(12000, 1728000)) . ‘GMT’);

Теж цікаве завдання для атипового програміста. Треба брати і робити.

Пояснення. У Last-Modified зберігаються дані про дату останньої зміни у контенті на сторінці сайту.

На своїх сторінках xxx.ru використовуються неунікальні картинки, це негативно впливає на ранжування та видачу в пошукових системах. Необхідно використовувати на сайті лише унікальні зображення.

Теж типова помилка, коли економлять на дизайнері і контенті. Хороший контент, в тому числі і графічний, повинен бути унікальним. На це не треба економити.

Пояснення. Унікальність розміщених матеріалів – один з головних критеріїв при ранжируванні пошуковими системами. На сьогоднішній день пошукові машини навчилися визначати унікальність не тільки текстів, але і зображень. Найпоширеніша помилка вебмайстрів – розміщення на сторінках сайту неуникальных графічних матеріалів, а це погано впливає на позиції сайту у видачі пошукових систем. Для того щоб сайт ранжировался вище, необхідно використовувати тільки унікальний графічний матеріал.

Більшість зображень на своїх сторінках xxx.ru не містить атрибут Title. Рекомендується прописати атрибут.

Ну це у всіх власників проекту має бути як у людей вранці зуби почистити…

Пояснення. Атрибут Title – це елемент html-коду. Його головною метою є висновок опису елемента. Це один з найбільш важливих тегів для сприйняття пошукових систем. Даний тег використовується з різними елементами html-коду. Title можна застосовувати і для зображень. Головна мета його застосування для графічного зображення – донести до пошукової системи і користувача, що ж зображено на цій картинці.

URL не повторюється структура xxx.ru. Необхідно формувати адреси сторінок, повторюючи структуру розділів сайту.

Взагалі логічно і краще цього дотримуватися. Чого я вам власне бажаю)

Пояснення. URL не повторюється структура xxx.ru. Необхідно формувати адреси сторінок, повторюючи структуру розділів сайту.

На xxx.ru знаходяться тексти з некоректними заголовками різного рівня (h2, h3, h4). Приклад правильної розбивки:
h1 — 10 причин для покупки в Інтернет-магазині XXX
h2 — Розглянемо десять основних переваг покупки товарів через Інтернет — магазин XXX

Пояснення. Великі тексти на сайті потрібно розділити на короткі логічні частини з підзаголовком або заголовком. Причини прості: це підвищує зручність сприйняття інформації, завдяки чому легше знайти потрібні відомості, а також, на відміну від простого тексту, слова, виділені заголовками h2, h3, h4, мають більше значення для пошукових систем. Тому рекомендується не тільки розбити текст на логічні частини і виділити заголовки, але і помістити в них просувні запити. Робити це потрібно акуратно, дотримуючись міри, оскільки перевищення кількості тексту в заголовках h2, h3, h4 на сторінці може бути сприйнято пошуковим роботом як спам.

Більше 92% сторінок xxx.ru знаходиться в «додатковому індексі Google (Supplemental Index). Це означає, що основна маса сторінок не індексується належним чином, а це негативно позначається на просуванні сайту. За посиланням https://www.google.com/search?q=site%3Axxx.ru%2F%26 перелічені сторінки, які знаходяться в основному індексі.

Сторінки, які відсутні в цьому списку, необхідно доповнити або змінити. Пошукова система вважає їх «сміттєвими».

Ну як сказати, так, треба домагатися великого основного індексу або піти зробити 100500 дорвеїв і відразу отримати трафік… Але краще робити сайт для людей).

Пояснення. Supplemental Index (додаткові результати) – алгоритм, спрямований на очищення пошукової видачі від сміттєвих / дубльованих / малозмістовних сторінок. Під цей фільтр потрапляють сторінки з низькою якістю контенту та/або унікальності. Веб-документи, які потрапили під санкції алгоритму, знижують довіру пошукових роботів до сайту, а це спричиняє погіршення видимості сайту в пошуковій видачі.

Для того щоб вивести сторінки з-під фільтра, необхідно повністю переписати тексти на них і збільшити кількість вхідних посилань (з природними анкорами). А якщо ці сторінки не несуть ніякого сенсу, тоді рекомендується видалити або закрити від індексації у файлі robots.txt (або додати тег в блок – ) .
1). Сторінки товарів. Найчастіше подібних сторінок можуть бути тисячі, і, як правило, створити унікальний контент для кожної такої сторінки дуже складно. 2). Сторінок розділів або категорій. Як правило, ці сторінки не несуть в собі корисної інформації, крім списку товарів. Рекомендується додати унікальний текст на ці сторінки і подбати про зростання природної посилальної маси.

3) Сторінки тегів. Якщо під фільтром знаходяться сторінки тегів, потрібно вибірково видалити частину таких сторінок, де дуже довгий час (як мінімум 5-6 місяців) знаходяться всього лише 1-2 посилання на матеріали з конкретного тегу.

Знайдені дубльовані посилання на своїх сторінках xxx.ru. Рекомендується зробити одну з посилань картинкою або приховати її від пошукових систем за допомогою тегів nofollow і noindex.

За таке раніше вбивали або як мінімум відрізали палець з кривою руки, яка пропустила поява таких посилань.

Пояснення. Неприпустимо наявність на сайті декількох посилань на одну сторінку, тим більше – з однаковим анкором (текстом). Можливо деяке дублювання у зв’язку з особливостями навігації, наприклад, посилання на головну сторінку сайту в меню і в блоці швидкого шляху по сайту. Але трапляється, що посилання дублюється 3 або 4 рази, або дублюються великі блоки посилань на категорії сайту. В даному випадку дублювання посилань на інші сторінки сайту ускладнює правильний розподіл ваги між іншими сторінками. Якщо зайві посилання можна видалити, то необхідно закрити від індексації за допомогою атрибута тегом nofollow і noindex, як описано нижче: Текст посилання

На сайті xxx.ru службові блоки і текстові посилання відкриті для індексації.
Рекомендовано закрити весь допоміжний контент тегами та з метою посилення семантичної складової сторінок. Це полегшить просування сайту в пошукових системах.

Аналогічно — раніше за таке вбивали).

Пояснення. Досить поширеною проблемою є нерелевантність сторінки якого-небудь запиту, притому, що на сторінці розміщено релевантний і унікальний текст з необхідною кількістю ключових слів. Як таке можливо? Всьому виною – велика кількість нерелевантної інформації, яка міститься на цій сторінці. Найчастіше вона розташована в службових блоках типу «останні публікації», «нові коментарі», «найпопулярніше», «модулі соціальних мереж» і т. д.
Як вже було сказано, наявність даних блоків негативно впливає на релевантність сторінки і, відповідно, ускладнює просування. У зв’язку з цим рекомендується закривати дані блоки тегами і . Це дозволить приховати непотрібну інформацію від пошукових систем і підвищити релевантність сторінки.

На xxx.ru знайдені посилання всередині тегів h1

Моя улюблена помилка в тому плані, що я зустрічаю її в 99% випадків)))

Пояснення. Порівняно з іншими заголовками тег h1 має максимальний вагу для пошукових машин, тому він повинен містити 1-2 речення з просуваються для цієї сторінки ключовими запитами. Даний тег дублює Title з незначними змінами. Якщо h1 вписати посилання замість просувається ключове слово, то в результаті ви отримаєте просування по запиту «products/procategory/206/index.html», а не просування ключового запиту «Пластикові вікна». Навряд чи хтось буде шукати такий запит – «products/procategory/206/index.html».

Закінчили, переходимо до семантики…

Семантичне ядро

Семантичне ядро являє собою перелік ключових слів, за якими користувачі повинні знаходити сайт в пошукових системах.

Ми визначаємо, наскільки грамотно складено семантичне ядро, які слова і словосполучення в ньому зайві, а які варто додати, з’ясовуємо, правильно підібрані цільові сторінки для просування, і допомагаємо скорегувати стратегію зовнішньої оптимізації.

Ми проаналізували пошукові запити користувачів інтернету з тематики Купони на знижку в регіоні Росія. Нижче представлений список ключових слів, які, на нашу думку, мають бути в семантичному ядрі xxx.ru:

Ключове слово

Кількість запитів на місяць

купон на знижку

5153

промокод вайлдберриз

4507

ламода промокод

4416

безкоштовний купон

2321

lamoda промокод

1995

всі купони на одному сайті

943

ламода знижки

605

ламода купон

470

купон знижки

421

всі купони

418

безкоштовний купон на знижку

333

купити купон на знижку

331

wildberries ru промокод

322

інтернет магазин vichy

322

lamoda купон

306

quelle промокод

300

Ну нормально, все як і має бути. Тільки конкуренція дика і трафіку мало :). А так все вірно. Переходимо до зовнішньої оптимізації.

Зовнішня оптимізація

Зовнішня оптимізація визначає, наскільки сайт відомий, чи є у нього авторитет, чи буде він займати високі позиції в пошукових системах по тим чи іншим запитам.

Вірна політика зовнішньої оптимізації вашого сайту? Які статті бюджету можна скоротити, а які слід розширити? Чим ще привернути пошукові системи, щоб вони віддали перевагу саме ваш ресурс? Ми даємо докладні рекомендації, що потрібно робити «за межами» вашого сайту.

Посилальний профіль сайту xxx.ru в основному складається з покупних посилань. Це негативна тенденція, і вона погано позначиться на довірі до сайту з боку пошукових систем. Рекомендується збільшити приплив природного посилальної маси.

Є і таке. Купувати посилання завжди простіше.

Пояснення. Природні посилання – це посилання, які ставляться власниками сайтів і веб-майстрами безоплатно, як правило, за цікавий та унікальний контент. Це може бути стаття або публікації, а також який-небудь корисний веб-сервіс (наприклад, розширений онлайн-калькулятор вартості іпотеки).

На сайті xxx.ru не використовуються кнопки соціальних мереж в сніппеті. Рекомендується використовувати цей інструмент для залучення відвідувачів як доповнення до основних джерел трафіку.

Кнопки соціальних мереж (соціальні посилання) в сніппеті являють собою ні що інше, як розміщені в сніппеті посилання на публічні сторінки, групи, блоги, живі журнали організацій в соціальних мережах. Завдяки їм потенційні клієнти можуть легко знайти офіційні сторінки організацій. Для додавання соціальних посилань в сніппет необхідно виконати наступні дії:

Варіант 1: На головній сторінці сайту розміщуються посилання на офіційні сторінки та групи в соціальних мережах компанії. При черговій переіндексації сторінки пошукові роботи розпізнають їх і автоматично заносять в базу Яндекс.Довідника. Згодом вони проходять перевірку модераторами і за умови, що вони відповідають правилам, додаються в сніппет.
Варіант 2: Якщо організація вже додана в Яндекс.Довідник, то для додавання посилань в сніппет достатньо вказати посилання на групи, публічні сторінки організації в інтерфейсі Яндекс.Довідника в полі «Сайти».

Ну взагалі приємно. Треба робити таке.

Рекомендації щодо закупівлі посилань. Сайт xxx.ru був зареєстрований менше року тому і вважається молодим, він знаходиться в так званій «пісочниці» пошукових систем. Рекомендується купувати посилання поступово, уникаючи різких стрибків, щоб не потрапити під санкції

В цілому все так).

Пояснення. Для трастових сайтів можна дотримуватися практично будь-якої схеми закупівлі посилань. Винятком є посилання з низькоякісних донорів, а також донорів з великим числом вихідних посилань. Крім того, рекомендується використовувати різноманітні тексти посилань (анкор) і не тільки прямі входження. Оптимальне входження анкорів:

Анкор з прямим входженням – до 35% (наприклад, купити будинок)
Анкор з оточенням і розбавленням – до 50% (наприклад, купити заміський будинок терміново або терміново купити заміський будинок у Лондоні)
Безанкорниє посилання – 15% (наприклад, у Лондоні на продаж виставлено будинок. Придбати його можна на сайті)
Для молодих сайтів рекомендується дотримуватися стратегії поступової закупівлі. Приміром, на перший місяць максимальна кількість куплених посилань не повинно перевищувати десяти, на другий – двадцяти, на третій – тридцять, і так далі аж до шостого місяця.
Оптимальне входження анкорів:
Анкор з прямим входженням – до 25% (наприклад, купити будинок)
Анкор з оточенням і розбавленням – до 40% (наприклад, купити заміський будинок терміново або терміново купити заміський будинок у Лондоні)
Безанкорниє посилання – 35% (наприклад, у Лондоні на продаж виставлено будинок. Придбати його можна на сайті)

IP-адресу сервера, на якому розташований сайт, не занесений в спам-листи. У разі використання засобів масової розсилки листів це позитивно позначається на вірогідності успішної їх доставки. Рекомендується регулярно відслідковувати наявність використовуваного вами IP-адреси на наявність його в спам-листах.

Приємно! Дуже приємно. Цей пункт виключається)

Сайт xxx.ru має низьке значення показника впізнаваності в мережі інтернет. Даний факт негативно позначається на кількості продажів, у зв’язку з чим рекомендується приділяти більше часу популяризації проекту xxx.ru в мережі.

Так, є таке діло)))

Пояснення. Показник впізнаваності – це параметр, який характеризує обізнаність потенційного споживача товару або послуги про бренд (проекті, торговій марці). Для оцінки значення даного параметра досить порівняти потенційну аудиторію споживання того чи іншого товару або послуги з обізнаною про даний бренд (проекті, торговій марці) аудиторією.

Значення впізнаваності проекту – вкрай важливий параметр, адже він безпосередньо впливає на обсяг продажів. Особливу увагу даному параметру потрібно приділяти у випадках з проектами, які реалізують товари або послуги преміум-класу. Прикладами таких товарів є Rolex, Parker, Hublot, Breitling і т. п.

Для популяризації проекту в мережі інтернет найбільш ефективним інструментом є використання банерної і в меншій мірі – контекстної реклами.

Поведінкові фактори

Поведінкові фактори — це сукупність дій користувача на сайті.

Що їм подобається, а що ні; на яких сторінках вони проводять багато часу, а які закривають через пару секунд і швидкоплинних поглядів; як їх утримати та мотивувати до дії? Ми даємо докладні відповіді на всі ці питання.

Відсоток переходів на сайт з пошукових систем приблизно дорівнює відсотку переходів з інших джерел. Рекомендується звернути увагу на цей показник, оскільки часто це основне джерело залучення користувачів на сайт. Його невисокий показник може свідчити про недостатню довіру до сайту з боку пошукових роботів.

Ну на новий сайт відразу тонну трафив з пошуку отримати непросто, але можна.

Пояснення. Пошукові системи – це найбільш пріоритетний джерело залучення нових користувачів на сайт незалежно від його тематичної спрямованості. За статистикою, левова частка цільових відвідувачів переходить на сайти з пошукової видачі. Вважається, що для хорошого сайту оптимальним відсотком переходів по пошуковим фразам є 50-60 відсотків. Якщо цей показник нижче 50 відсотків, то необхідно звернути на нього увагу і вжити заходи щодо його збільшення.

У xxx.ru є група в соціальній мережі, але авторизація через соціальні мережі недоступна. Для підвищення активності користувачів на сайті рекомендується додати можливість авторизації аккаунта через популярні соціальні мережі.

Не зовсім зрозумів, навіщо потрібна авторизація, але частка правди в цьому є).

Пояснення. Зараз авторизація користувачів через соціальні мережі є важливим інструментом, завдяки якому можна підвищити рівень спілкування на сайті. Відвідувачу більше не треба проходити довгий шлях реєстрацію з усіма можливими діями, а достатньо лише натиснути кнопку «Увійти через соціальні мережі». При цьому користувач стає повноцінним учасником обговорень. Для авторизації відвідувачів на сайті рекомендується вибрати найбільш популярні серед Вашої цільової аудиторії соціальні мережі.

На своїх сторінках xxx.ru знайдені матеріали без коментарів. Необхідно залишати 1-2 коментаря під всіма статтями на сайті від вигаданих персонажів, це дасть додатковий стимул користувачеві активно приймати участь у життєдіяльності веб-ресурсу.

Накрутка звичайно добре, але чому б і ні. Для накрутки коментарів є біржі на автоматі.

Пояснення. Рекомендується розміщувати коментарі для всіх нових матеріалів на сайті. Це відіграє важливу роль, так як переконує користувача у тому, що сайт користується популярністю, на ньому викладається актуальний якісний матеріал, що цікавить інших користувачів. Позитивний відгук від користувача дає набагато більший ефект, ніж кілька рекламних банерів, розміщених на цьому сайті або на сайті партнерів. Важливо врахувати, що коментарі, написані вами, не повинні виглядати як замовні, інакше вони будуть мати негативний ефект. На сайті не повинно бути матеріалів без відгуків, інакше користувачі сайту можуть зробити висновок, що сайт нікому не цікавий, інформація неактуальна і робити на сайті нічого.

Середній вік більшої частини відвідувачів становить понад 45 років. Рекомендується використовувати цю інформацію в процесі побудови діалогу між сайтом і відвідувачем.
Одним з важливих напрямів аналізу сайту є аналіз аудиторії за віком. Розуміючи, хто є вашою основною аудиторією, можна успішно розробляти структуру цільових сторінок, рекламні кампанії, акції і т. п. Перевагою даних заходів буде їх цілеспрямованість, що, в свою чергу, гарантує їх ефективність.

Бабусі рулять))).

Пояснення. Аналіз аудиторії сайту в більшості випадків допомагає значно збільшити значення конверсії. За рахунок того, що оптимізатор чітко розуміє, що аудиторія сайту, наприклад, чоловіки віком від 45 років, він може ефективно розробляти цільові сторінки або змінювати загальну концепцію сайту.

Аналізувати цей показник рекомендується спільно з такими параметрами, як стать і регіон користувачів. Комплексний підхід дозволить більш цілеспрямовано, а значить – і більш ефективно розробляти комплекси заходів для проекту.
Знайти інформацію про аудиторію сайту можна за допомогою систем збору статистики, установлених на сайті. Найчастіше ця інформація міститься у розділі «Демографія». Аналізувати її рекомендується спільно з таким параметром, як стать аудиторії сайту.

Тривалість перебування користувачів на цільових сторінках сайту відповідає нормам для даної тематики і становить в середньому 2.8. Рекомендується надалі приймати всі необхідні заходи для збереження значень цього параметра, а також їх збільшення.

Накрутка поведінкових робить свою справу).

Пояснення. Тривалість відвідування сайту користувачем є одним з найбільш важливих параметрів, на які пошукові машини спираються при ранжуванні сайту. Відповідно, чим більше часу проводить на сторінках відвідувач, тим вище позиція у видачі, яку займає сайт. Логіка пошукових систем проста: якщо відвідувач проводить багато часу на сайті і при цьому переглядає значна кількість сторінок, значить, на сайті розміщена цікава і корисна інформація, і він заслуговує займати у видачі високу позицію.

У матеріалах xxx.ru відсутні звичні кнопки соціальних мереж. Рекомендується додати кнопки, за допомогою яких користувачі зможуть поділитися зацікавили їх матеріалами зі своїми знайомими в соціальних мережах. Це сприятливо позначиться на популяризації Вашого ресурсу. Зробити це можна, перейшовши за посиланням і виконавши наведені нижче прості інструкції:

1. Відзначити цікавлять сервіси.
2. Вибрати варіант «тільки іконки».
3. Скопіювати отриманий код в шаблон сайту.

То що аудитори не відразу знайшли кнопки шаринге — це говорить про те, що їх треба поставити на чільне місце.

Пояснення. Соціальні мережі набувають все більшої популярності, багато користувачі мають облікові записи в кількох соцмережах, таких як ВКонтакте, Однокласники, Google+, Facebook, Twitter і інші. Цікавою інформацією користувачі соціальних мереж поділяються дуже активно, завдяки цьому досягається «вірусний» ефект поширення – від одного користувача до багатьом. Тому дуже важливо, щоб в зоні видимості просуваються сторінок Вашого сайту були розташовані звичні кнопки соціальних мереж. Це дозволяє користувачам поділитися з друзями цікавими матеріалами або інформацією про сайт в цілому і сприяє популяризації ресурсу. Такі кнопки рекомендується розташовувати на сторінках товарів, послуг, контактів або абсолютно всіх сторінках сайту.

Переходимо до конверсії сайту — до найцікавішого.

Конверсія сайту

Конверсія — це процентне відношення числа відвідувачів сайту до числа тих, хто вчинив дію, будь то замовлення, реєстрація чи оформлення підписки.

Ми визначаємо рівень конверсії, з’ясовуємо, які фактори впливають на нього позитивно, а які — негативно.

Конверсія багато в чому залежить від юзабіліті сайту, а у випадку з інтернет — магазинами — ще й від цінової політики.

На сторінці товару відсутні кнопки соціальних мереж, немає можливості рекомендувати товар користувачам соцмереж. Рекомендується додати кнопки соціальних мереж. Це дозволить розширити цільову аудиторію сайту за рахунок користувачів, що прийшли з соціальних мереж, тим самим збільшивши трафік в кілька разів. Також це підвищить довіру зі сторони користувачів.

Кнопки треба поставити — факт! Треба поставити :).

Пояснення. Кнопки соціальних мереж створені для того, щоб користувач сайту міг поділитися цікавою інформацією на особистій сторінці в соціальній мережі.

На сайті відсутня кнопка «e-mail to a friend». Рекомендується додати на сайт для підвищення відвідуваності і залучення нових відвідувачів на сайт.

Взагалі слушна думка. Треба буде спробувати).

Пояснення. При виборі продукції у користувача часто виникає бажання поділитися сторінкою з обраним товаром зі своїми друзями. Практично на кожному сайті стоять кнопки соціальних мереж, які дозволяють поділитися цікавою посиланням в соцмережах, але для збільшення відвідуваності і залучення нових відвідувачів рекомендується також встановити кнопку «email to a friend», це дозволить залучити додаткових користувачів на сайт.

Кількість згадувань xxx.ru з форумів і блогів, проіндексованих пошуковою системою Яндекс, вище аналогічного показника конкурентів. Цей факт позитивно позначиться на просуванні сайту.
Кількість згадувань xxx.ru з форумів і блогів, проіндексованих пошуковою системою Google, і число посилань на сайти конкурентів приблизно рівні. Рекомендуємо і надалі збільшувати кількість подібних посилань.

Так, заказавать згадки потрібно обов’язково.

Пояснення. При ранжуванні сайту, пошукові системи беруть на облік більше двох сотень факторів. Кожен з них має свій умовний коефіцієнт і відповідно по — різному впливає на рейтинг сайту в очах пошукових систем.
Одним з основних факторів, що впливають на ранжирування, є кількість і якість посилань провідних зі сторонніх ресурсів на просувний ресурс. У зв’язку з чим, правильна стратегія нарощування посилальної маси є одним з основних факторів, який безпосередньо впливає на успіх проекту. Найбільшу вагу в очах пошукових машин, що мають природні посилання з блогів, форумів, коментарів користувачів. Саме з їх допомогою і рекомендується формувати зворотний посилальну масу сайту.

В цілому там ще близько 20 листів з аналізом конкурентів, де так само є корисна інформація, але це вже зовсім цінні дані, які не варто виносити в паблік — краще аудит замовте.

І тут у нас виникає питання, причому мимоволі — ціна питання? Але перш ніж відповідати на нього, поговоримо про ROI — відразу зробити все по розуму і заощадити гроші при просуванні проекту (набагато більше ніж вартість аудиту) або через метод проб і помилок прийти до ідеалу, але більш довгим шляхом. А яндекс як відомо, не спить.

Аудит замовлявся в сервісі siteexpertise.ru і коштував 10000 рублів. Цінник цілком ринковий, за ці гроші ви отримуєте дуже багато даних для аналізу, причому сторонніх і незамыленных.

Пару скрінів з особистого кабінету

Аудит сайту сторонніми компаніями

Аудит сайту сторонніми компаніями

Повноцінних і інформативних аудитів вам.

Терехов.